Logo_CAT_Positivo_H_RGB

Història

Fundació Can Cet, un pas endavant després d'una llarga trajectòria cuidant les persones

Fundació Can Cet neix el 2021 com a entitat sense ànim de lucre vinculada a l’empresa social Can Cet. La Fundació té l’objectiu de fer un pas endavant en el compromís amb les persones i donar resposta a les noves necessitats detectades per afavorir el benestar global i el desenvolupament personal integral, no únicament dels col·lectius amb diversitat funcional o en risc d’exclusió social, sinó per a la societat en general.

Empresa Social Can Cet

L’any 1995 es constitueix l’empresa social Can Cet, fundada pel Sr. Jorge León, per generar inserció laboral de qualitat i itineraris d’inserció amb èxit per a les persones treballadores més vulnerables i en risc d’exclusió social, especialment persones amb diversitat funcional i problemes de salut mental.

Can Cet ha treballat des de llavors per trobar oportunitats al mercat laboral que incloguin els col·lectius més desafavorits, així com per oferir serveis de qualitat als seus clients, aconseguint ser una empresa referent en el sector social i de serveis. Can Cet es caracteritza pels seus valors de responsabilitat, sostenibilitat i solidaritat, i és empresa pionera en la implementació del Balanç de l’Economia del Bé Comú i el Balanç Social amb el segell d’excel·lència d’Igualtat del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 del Govern de Espanya.

Una experiència personal, motor del naixement d'una nova Fundació

El Sr. Jorge León va crear Can Cet, empresa referent al sector social, -per una intensa motivació  de construir una organització capaç de créixer oferint ocupació a les persones vulnerables i en risc d’exclusió social, especialment persones amb diversitat funcional. Aquest desafiament el va portar a una investigació autodidacta professional i un treball introspectiu per al desenvolupament de les seves habilitats i coneixement personal.

Durant aquest camí va comprendre que, a més de desenvolupar eines de gestió, política i estratègies empresarials, formar-se en disciplines per al benestar personal i l’autoconeixement són clau de l’èxit en qualsevol projecte personal i en un projecte de vida satisfactori.

En aquesta cerca ha recorregut camins en diferents disciplines. Des de l’any 1995 fins al 1997 es va introduir a la psicoteràpia individual i grupal a l’escola de Teràpia Gestalt “Aula Gestalt” amb Cristina Nadal.

L’any 1997 es va formar en les arts marcials internes de Shaolin, amb el reconegut gran mestre internacional Wong Kiew Kit, realitzant estades llargues i cursant cursos intensius a Malàsia, Regne Unit, Estats Units, Itàlia, Espanya, Alemanya, Suïssa i Costa Rica, convertint-se en un dels principals alumnes a nivell internacional.

El 2003 es va endinsar en els ensenyaments del budisme modern de la Nova Tradició Kadampa del Venerable Gueshe Kelsang Gyatso Rinpoché, de la mà del mestre i monjo anglès Guen Kelsang Tharpa a Madrid. El 2004 va rebre la seva primera iniciació directament del seu guia espiritual, l’erudit monjo tibetà, Gueshe Kelsang Gyatso al Manjushri Kadampa Meditation Centre a Ulverston (Regne Unit). Des del 2006, s’està formant al programa fonamental de Budisme Kadampa i des del 2016 participa en el programa de formació de mestres al Centre de Meditació Kadampa de Barcelona.

L’enteniment de que el desenvolupament professional i material, només si va acompanyat d’un desenvolupament personal intern, porta les persones a un sentiment de benestar i felicitat, així com a la plenitud que sorgeix en comprendre el sentit de la pròpia vida, ha estat el motor que ha propulsat l’emprenedoria d’una nova Fundació capaç d’impulsar una societat sostenible i solidària que empoderi les persones en el desenvolupament professional i el creixement personal.

Fundació Can Cet

L’any 2021 neix la Fundació Can Cet com a entitat sense ànim de lucre que té com a objectiu fomentar el desenvolupament personal i el creixement de la persona en tots els àmbits de la seva vida, oferint una atenció especial als col·lectius vulnerables i la diversitat funcional, seguint la trajectòria de Can Cet, però estenent la seva missió a la població en general, incloent-hi la infància.

La Fundació, per tant, amplia les persones destinatàries dels seus esforços i aborda l’atenció a les persones des d’un punt de vista holístic, que té en compte i promociona el desenvolupament de les dimensions espiritual, personal i professional.

Fundació Can Cet segueix apostant per la inclusió laboral i el desenvolupament professional, fent un pas endavant i estenent els seus esforços a facilitar el desenvolupament de les persones en una dimensió global, sabent que una vida amb propòsit és essencial per viure en plenitud i benestar, i que tenir feina no és suficient.

Per això, Fundació Can Cet:

Duu a terme programes i projectes

per al desenvolupament dels col·lectius socials més vulnerables, especialment les persones amb diversitat funcional.

Recolza amb recursos humans i materials

projectes nacionals i internacionals que treballen per a la promoció de la meditació com a eina per a la introspecció i el creixement espiritual i personal.

Contribueix a la formació

per al desenvolupament professional de totes les persones.

Impulsa nous projectes

per donar suport a emprenedors i start ups amb principis coherents als de la Fundació.

Promou els valors

de l'Economia del Bé Comú en totes les relacions econòmiques i socials.

Fundació Can Cet neix per fomentar el desenvolupament personal i el creixement personal