El Temple Kadampa a Màlaga en què ha col·laborat la Fundació Can Cet, rep el Premi Internacional Europa

Premio Macael arquiectura templo de Málaga de la NKT

El nou Temple per a la Pau Mundial de la Nova Tradició Kadampa (NKT), inaugurat el passat any a Alhaurín el Grande (Màlaga), és un dels projectes en què la Fundació Can Cet ha col·laborat mitjançant una aportació econòmica, com a part de la seva feina per al benestar psicoemocional de les persones i la seva visió holística sobre el desenvolupament i el creixement personal.

El Temple, un lloc destinat a la meditació i l’espiritualitat a la societat moderna, va rebre, de la mà del Rei d’Espanya, el premi d’arquitectura Internacional Europa als Premis Macael. El premi, rebut per l’arquitecte, és un reconeixement a aquesta arquitectura sagrada realitzada amb materials naturals, que inclou 100 columnes de pedra calcària nacional; el mateix material utilitzat també per a les quatre entrades principals de l’edifici.

El Temple de Màlaga és el sisè temple al món d’aquest corrent budista, un edifici d’uns 1.500m2 amb una gran cúpula octogonal on s’hi ofereixen cursos i recessos espirituals, així com l’espai anomenat Cafè de la Pau, situat al mateix recinte. Amb la col·laboració per a la construcció del temple, la Fundació Can Cet consolida el seu compromís amb la Nova Tradició Kadampa (NKT).

La NKT – IKBU es defineix com la Unió dels Centres de Budisme Kadampa en una associació internacional de centres per a l’estudi i la meditació que segueixen la tradició de budisme mahayana introduïda a occident pel venerable mestre budista Gueshe Kelsang Gyatso Rimpoché. La NKT – IKBU és una organització que compta actualment amb més de 1.200 centres i grups d’estudi que ofereixen els seus ensenyaments a més de 25 països de tot el món. Concretament a Espanya, hi ha més de 50 centres i grups de meditació.

Per a més informació:

Meditaenmalaga.org